W weekend system ŚKUP stopniowo się uruchamiał po trwającej tydzień awarii. Pasażerowie mogli obserwować stopniowo włączające się elementy systemu i urządzenia, na dzień dzisiejszy już wszystko działa prawidłowo w tym portal, aplikacje, Mobilny ŚKUP, tablice SDIP, biletomaty oraz kasowniki w pojazdach. A na stronie internetowej ZTM pojawiają się już zaktualizowane rozkłady jazdy.

Przypomnijmy, że awaria systemu ŚKUP nastąpiła w nocy z 7 na 8 lutego. Jak informuje Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, przyczyną awarii była zewnętrzna, celowa ingerencja osób trzecich. Nic nie wskazuje na to, aby mogło dojść do wycieku danych pasażerów, niemniej zgłoszenie o przeprowadzenie niezależnych wyjaśnień zostało przekazane do odpowiednich służb. O cyberataku zostały powiadomione służby związane z bezpieczeństwem Internetu oraz ochroną danych osobowych - NASK oraz Urząd Ochrony Danych Osobowych. Sprawa została również zgłoszona na policję.